Blogunk szakmai partnere a Bonex Press Kft. Az egyik tulajdonost, Illés Gábort faggatom, van-e értelme nyomtatni, mit jelent nekik a Bonex és kik is ők valójában.
nylog: Szerinted a táblagépek, e-bookok és az internetes hirdetések korában szükség van nyomdákra?
Illés Gábor: Persze, hiszen amikor megvettem életem első iPad-jét, azt is egy színes papírdobozban kaptam meg, ami klasszikus nyomdai termék. A nyomdák nem csak könyveket és szórólapokat gyártanak, hanem termékcsomagolásokat is. Sőt, ezek egyre nagyobb súllyal szerepelnek a nyomdai termékek között.
nylog: Miben több szerintetek egy nyomtatott kiadvány az elektronikustól?
IG: Ha most egy könyvre gondolsz, azt tudom mondani, hogy én már valószínűleg soha nem leszek e-Book olvasó. Szerintem sokkal személyesebb élményt nyújt egy papírból készült könyv. Kézzelfogható, illata van, és mondjuk még a nagyapámtól kaptam, aki írt is bele pár sort. Hol tudja ezt egy e-Book?
nylog: A Bonex Press miben több a többi nyomdától? Mik azok a jellemzők, amik kiemel benneteket a többi cég közül?
IG: Talán a rugalmasságunk és az őszinteségünk az. Csak olyasmit vállalunk amit be is tudunk tartani. Viszont kihozzuk magunkból a maximumot, hogy a vállalásaink találkozzanak az ügyfél elvárásaival.
nylog: Mit jelent a Bonex szó?
IG: Amikor 2000-ben megalakultunk, még csak egy fantáziaszó volt, tartalom nélkül. Azóta nekünk az életünket jelenti, ügyfeleinknek meg szerintem a megbízhatóságot. A Bonex név szó szerinti értelmezésére gyakran tesznek kedves kísérletet a megrendelőink, pl. legutóbb volt egy Buon Export-ból levezetett megfejtés. Ilyenkor mindig azt mondjuk, hogy "Hoppá! Eltaláltad" :-) Ez ráadásul igaz is, hiszen nekik tényleg ezt jelenti, és ez jó.
nylog: Kikből áll a csapat, milyen tudás egyesül a Bonex-ben?
IG: A két tulajdonos - Bokros Csaba barátom és jómagam - nyomdaipari mérnökök vagyunk. Csaba a Bonex előtt nyomdai gyártás előkészítéssel foglalkozott én pedig egy reklámügynökségen voltam produkciós menedzser. Jól kiegészítjük egymást.
nylog: Pár szót mondanál a gépparkról? Milyen munkákra specializálódtatok?
IG: Ilyenkor azt szokás válaszolni, hogy a névjegytől az óriásplakátig mindent gyártunk. Csakhogy nem vagyunk vegyesbolt. A nyomdaiparban is lezajlott a specializáció, mi a magas minőségigényű, összetett, egyedi kiadványokra és termékcsomagolásokra szakosodtunk. Ma már nem csak a grafika lehet kreatív, hanem a nyomda is. Különleges felületkezelésekkel és kötészeti eljárásokkal egészen egyedivé lehet varázsolni szokványosnak gondolt kiadványokat is, mint pl. egy reklámkatalógus vagy szórólap.
nylog: Milyen egyedi felületkezeléseket alkalmaztok?
IG: A két kedvencem a fémfóliázás és a hibridlakkozás. Előbbi esetben nyomtatás előtt egy fémfólia réteget viszünk fel a nyomathordozóra (a papírra), aztán erre kerül rá a nyomat. A fémfólia átsejlik a nyomtatott felületen, fémes-selymes csillogást adva a terméknek. A hibrid lakk pedig egy olyan felületkezelési eljárás, ahol milliméterenként váltogatható a matt és fényes felület a nyomaton, egészen elképesztő kontraszt hatásokat létrehozva. A két technológia ráadásul vegyíthető.
nylog: Melyik a Bonex 3 legfőbb értéke?
IG: Erre egészen röviden ezt tudom válaszolni: őszinteség, egyediség és minőség mindenek felett.
nylog: Mit tanácsoltok azoknak, akik nyomdát választanak?
IG: Ha csak az ár számít, és a minőség kevésbé szempont, akkor le kell kérni az árat az ország összes nyomdájától és a legolcsóbbal gyártatni. Ha a minőség és a határidő is legalább annyira fontos, akkor érdemes
tájékozódni, hogy az adott munka gyártásában a nyomda mennyire járatos, milyen referenciákkal bír. Ha olyan munkával keresnek meg minket ami nem tartozik a profilunkba, akkor ezt kedvesen közöljük az ügyféllel és - ha tudunk - ajánlunk neki olyan céget akihez bizalommal fordulhat. Ez így lenne természetes.