Nyomda.blog

kitűnni a tömegből

Ez is nyomda

2016. május 30. 15:24 - pgo

Bizony, ez is nyomda!

Szólj hozzá!

Egy kis képeslap-történelem

2014. december 11. 20:53 - pgo

A képeslapok szerepét egyre jobban átveszik az e-mail-ek, sms-ek, de karácsony közeledtével, még mindig nagyon sokan nyúlnak a hagyományos képeslapokhoz, hogy jókívánságaikat fejezzék ki szeretteiknek.

A karácsonyi képeslapok története egészen 1843-ig nyúlik vissza. Az eslső karácsonyi képeslapot egy angol múzeumigazgató - Sir Henry Cole – adta postára, mivel nem tudott minden barátjának személyesen kellemes ünnepeket kívánni. A képeslap egyes körökben komoly vitákat váltott ki, mivel a John Calcott Horsley által festett képen egy boldog család volt látható, amint épp alkoholt kortyolgatnak, ami az angolok szerint nem fér össze a karácsony szellemiségével. Az ötlet ennek ellenére remeknek bizonyult, hiszen a következő évben már több mint 25 000 karácsonyi képeslapot értékesítettek. A legenda szerint Cole innentől kezdve nem küldött több képeslapot.

Az első magyar gyártású karácsonyi levelezőlapot Klökner Péter adta ki 1899-ben. Az első lapokon nyugalmat árasztó havasi táj, ajándékot hozó angyalkák és bibliai jelenetek voltak láthatók. A 20. század elején már feltűntek a Mikulást és a karácsonyfát ábrázoló képeslapok is. Az egyéb karácsonyi jelképek, mint például a gyertya, harang vagy a fenyőtoboz csendéletű ábrázolása csak a 20-as 30-as években jelent meg.

A különböző korszakokban az éppen aktuális politikai és világtörténelmi események komoly hatással voltak a képeslapokon megjelenő képekre. Az első világháború idején készített képeslapokon a fronton lévő katonák bontogatják ajándékaikat, amit otthonról, szeretteiktől kaptak. A második világégés idején megdöbbentő lapok is piacra kerültek. Talán az egyik legmegdöbbentőbb ilyen képeslap az volt, amelyiken egy angyal egy harckocsi ágyúcsövéből lövi ki a gyermekeknek szánt ajándékokat.

Az idők múlásával a készítők egyre kreatívabbak lettek. Készült harag, gyertya, kifli alakú üdvözlőlap is. Ma a tervezőknek csak a képzeletük szabhat határt és akár mézeskalács illatú képeslappal is meglephetjük szeretteinket, barátainkat.

Forrás: Alfahír

Ha egyedi karácsonyi üdvözlőlapokkal szeretné ezt a hagyományt megőrizni, keresse a Bonex Press Kft-t bizalommal!

Szólj hozzá!

Kötészeti kisokos 1. rész

2014. március 18. 12:39 - Türkménbasi

Bígelés, stancolás, riccelés

Bígelés, stancolás, riccelés... Mi van?

Bár a fenti kifejezések egy nyomdász számára egyértelműek, de nyomdai munkát jellemzően nem nyomdászok rendelnek egy másik nyomdától.

Alábbiakban egy kis segítséget szeretnénk nyújtani, hogy könnyebben eligazodjatok a kötészeti szakszavak dzsungelében. Igyekszünk kerülni a szak zsargont és a közérthetőségre fókuszálunk, úgyhogy az alábbiakat ne másoljátok be automatikusan pl. egy dolgozatba.

Tovább
Szólj hozzá!

Nem tetszik megismerni?

2014. február 27. 11:49 - pgo

avagy nyomdák a megrendelő szemével...

Egy barátom szokta feltenni ezt a kérdést bolti eladóknak, amikor azok nem úgy szolgálják ki, ahogy az elvárható lenne. Ilyenkor a bizonytalanul néző szempárok mögül szinte kihallatszik a fogaskerekek zakatolása, ahogy kutatnak az agyukban, ki is lehet az illető. Ekkor a barátom megszánja őket és közli:

- Én vagyok a vevő.

Tovább
Szólj hozzá!

Hogyan kérjünk nyomdai árajánlatot?

2014. január 13. 15:20 - pgo

Talán egyszerűen tűnik a válasz, de a valóságban gyakran előfordul, hogy kifelejtünk egy-egy fontos paramétert, melynek hiányában a nyomda nem tudja elkezdeni a kalkulációt. Vagy rosszabb esetben nem arra számol, mint amit mi megálmodtunk. Ezért összefoglaljuk, mit érdemes a nyomda tudomására hozni a gyártandó kiadványunkkal kapcsolatban, hogy pontos ajánlatot kaphassunk.

scr_1.jpg

1.) Méret

Hajtott vagy tűzött kiadványok esetében mindig a készméretet tüntessük fel, ne pedig a terített méretet. A terített méretet csak akkor kell megírni, ha egy nagyon sokszor vagy speciálisan hajtott munkára kérünk ajánlatot.

2.) Terjedelem

Ide ezt írjuk be, hány oldalas lesz a kész kiadvány.

Tovább
Szólj hozzá!

Mindenhol csak derékszögek

2013. szeptember 26. 09:07 - pgo

kezistanc.jpgA megszokott nyomdai termékek téglalap alakúak. Mert szeretjük ezeket a derék szögeket, valljuk be. (Tudjuk, hogy ez mások számára is vonzó, hiszen legtöbben így találnak erre a blogra.)

A tégla alak és megszokott méret sokszor hasznos, mert így lehet az iratoknak tartót, névjegykártyának tokot gyártani. Így könnyebb rendezni, szortírozni, gyűjteni. Majd kidobni.

Szükséges, hogy egy szórólap is négyszögletes legyen?

A postaláda nem bírna el egy kis változatosságot?

Nem csodálkoznánk rá jobban a metróból kilépve egy fa alakú szórólapra?

Valószínűleg igen.

Tovább
2 komment

Ofszet vagy digitális?

2013. július 23. 23:32 - pgo

kerdes.jpgA technika és az informatika minden korábbinál gyorsabb fejlődésének köszönhetően a nyomtatás egyre olcsóbbá, gyorsabbá válik, s emellett természetesen a korrekt árak sem maradhatnak el. A hagyományos, papírra történő nyomtatás mellett lehetővé vált más anyagok használata is, s így számos új lehetőség rejlik a területben. A technológiák miatt sokkal olcsóbb lett a nyomtatás, s így azok a cégek, akiknek nagy mennyiségben van szükségük nyomtatványokra, marketing célú anyagokra, kedvező árakkal találják szembe magukat.

Míg korábban a nyomtatás egyet jelentet a papír használatával, addig ma a textil, a plexi, vagy például a mágnes is azok közé az anyagok közé tartoznak, melyekre az ezzel foglalkozó cégek nyomtatást vállalnak.

A digitális nyomtatási technológia általában azokban az esetekben minősül jó választásnak, amikor bizonyos változó információk ( telefonszámok, összegek ) cseréjére időnként szükség lehet. A digitális adatokkal dolgozó technológia minden további nehézség nélkül alkalmas erre a célra, s elsősorban kis-, és közepes példányszám esetében javasolt.

Ezzel ellenben az ofszet nyomtatás kifejezetten a nagy példányszám előállítására alkalmas, például magazinok, brosúrák, szórólapok esetében. Napjainkban természetesen már nem ritka az olyan technológia sem, mely 3 dimenziós ábrázolások megjelenítésére alkalmas, vagy az UV LED technológiát alkalmazó változat, mely a digitális nyomtatás egyik fajtája. Fő alkalmazási felületei elsősorban a fém, a fa, és az üveg.

via: ngo.hu

Szólj hozzá!

Mire nyomtassunk 3.

2013. február 15. 13:43 - pgo

Háromrészes mini sorozatunkat a három legtipikusabb nyomtatott marketing-anyaggal zárjuk. Nap mint nap találkozunk velük, érkezik postán, a kezünkbe nyomják az aluljárókban, és kevés üzlet van, ahol nem tukmálnának ránk egyet-egyet. És ahogy megkaptuk, dobjuk is a szelektív kukába, hogy mondanivalóját átadva a Teremtőnek más formában szülessenek újjá. Abban nem fogunk tanácsot adni, hogy mi kerüljön a papírra, ezt meghagyjuk a kreatívoknak és marketing szakembereknek. Viszont abban tudunk segíteni, hogy milyen anyagot válasszunk.

Szórólap

A szórólap olcsó, nagy mennyiségben készülő nyomtatvány. Ezt figyelembe egyszerű műnyomó papírt ajánlunk 115-350 grammig. Mindenképpen színes nyomtatást rendeljünk, ne feledkezzünk el arról, hogy mérettől függetlenül a papírnak két oldala van. Sok kép esetén szebben mutatnak a színek fényes papíron, mint a matton.

DM levél

A DM levél célzott üzenet egy leendő vevőnek. A nyomdák kis példányszámban digitális technológiával nyomtatják, nagy mennyiségű DM küldemény ofszet gépeken készül, utólag perszonalizálják (nyomtatják rá a címet, nevet, egyéb olyan változó adatokat amik adott címzetthez tatoznak). Ez utóbbi esetben olyan anyagot válasszunk, amit utólag digitális gépbe is be tudunk tenni anélkül, hogy bennragadna, vagy kárt tenne a méregdrága szerkezetben. 300 grammos karton ilyen lehet. Nem ajánljuk. A direct mailnál egyébként csak a megrendelő pénztárcája szab határt, ismerünk kreatív elméket, akik egy-egy megrendelés során képesek lennének komoly költségbe verni a megrendelőt.

Katalógus

Ha termékeinket, vagy szolgáltatásainkat mutatnánk be, nyomtassunk katalógust. A vevő elviszi, otthon böngészi, a polcra teszi, ha elég nagyméretű, akkor zöldséget pucol rajta. Egyszóval: nem dobja ki azonnal. Vajon egy IKEA katalógus átlagosan hány napot tölt egy BOKSEL dohányzóasztal bal oldali polcán? Szép, színes, szagos katalógust nyomtassunk 250 grammos (vagy akörüli) fényes műnyomó papírra. Tegyük egyedivé katalógusunkat felületnemesítő eljárásokkal! Olyanak, mint például a cold foil vagy hibrid lakk.

Szólj hozzá!

Cold Foil - Új dimenzió a felületnemesítésben

2013. január 10. 17:17 - pgo

image004.jpgNapjaink marketing stratégiájának alapvető elvárása, hogy feltűnő, a többitől eltérő, egyedi termékeket alkossunk, melyek látványa magára vonja a figyelmet. A fémesen csillogó felületek szemet gyönyörködtetőek, az így készített termék exkluzivitást, magas minőséget sugall.

Eddig, ha a nyomdatermékeket ezüstösen csillogó réteggel akartuk ellátni (akár esztétikai vagy biztonságtechnikai célból), akkor ezt úgynevezett prégeléssel tudtuk megtenni. Ennek a megoldásnak hátránya volt, hogy mindenképpen prégelő klisét kellett készíteni az ezüstösen csillogó forma felviteléhez, ami megnövelte (főleg alacsonyabb példányszámoknál) a költségeket. Ráadásul a nyomtatás és a prégelés nem egy menetben történt, hanem két különböző gépen, ami az átfutási időt is meghosszabbította.

Ez részben kiváltható volt azzal az ötletes megoldással, ha nyomtatás előtt a nyomathordozót teljes felületén fémfóliával láttuk el. Így viszont a teljes felület fémesen csillogott, tehát azon nyomat részeken (pl. logo-k, arculati színek) ahol nem akartuk, hogy a fémes csillogó hatás átüssön, a nyomat és a fémfólia közé fedőfehéret kellett nyomtatnunk. Magyarul óhatatlanul történik minden ilyen gyártásnál némi alapanyag pazarlás, bár egyes terméktípusoknál (pl. termékcsomagolások) ez a megoldás továbbra is versenyképes.

Az új Cold Foil eljárással viszont a nyomtatás és a forma fémfólia egy gyártási menetben kerül fel a nyomathordozóra,  és csak ott lesz fémfólia ahol a grafika is megkívánja. Mindez drága kliséköltség és alapanyag pazarlás nélkül. A fémfóliázott réteg felülnyomtatható, így lehetnek az ezüstösen csillogó fémfóliás grafikai elemekből arany és bronz árnyalatok is. De minden fémfóliára nyomott szín metallizált csillogású lesz, az elérhető exkluzív hatásoknak csak a képzelőerő szab határt. A design tervezési lehetőségek gyakorlatilag korlátlanok, hiszen a Cold-foil olyan, mint egy ötödik szín, lehet 100 %-os, árnyalatos, nagyon finom léniákból álló mintázat, vagy betű, amit 6 pontos méretig választhatunk. A különleges megjelenés pedig tovább fokozható különleges lakkozásokkal, legyen az hibrid effekt vagy iriodin (irrizáló) lakkozás stb.

A Cold Foil eljárással blogunk szakmai partnere, a Bonex Press Kft. célja egy új, kedvező ár-érték arányú felületnemesítési eljárással szolgálni ügyfeleinek.    

1145 Budapest, Újvidék tér 15.
T/F: (06 1) 422-0327
www.bonex-press.hu   

Szólj hozzá!

Mire nyomtassunk 2.

2013. január 09. 16:18 - pgo

„Mire nyomtassunk?” mini-sorozatunk következő remekbeszabott darabjában a dosszié, kupon és a levélpapír anyagválasztásának dilemmája körül bolyongunk.

Dosszié, mappa

Lássuk, miért készítünk mappát? Legfőképpen, hogy tároljunk benne valamit. De annál is jobban azért, hogy a fontos iratainknak még nagyobb jelentőséget adjunk. Ha egy ilyen dosszié egy üzleti tárgyalás egyik szereplőjévé lesz, biztosak lehetünk benne, hogy míves kidolgozásával tulajdonosának malmára hajtja a vizet a tárgyalást követen is, mivel találkozásunk emlékét sokáig elevenen fogja felidézni üzleti partnerünkben. Ezért legyen tartós, legkevesebb 350 grammos, igényesen stancolt, esetleg fóliázott, formalakkos.

Kupon, kuponfüzet

A marketingben a kupon olyan jegy vagy dokumentum, amit árengedményként válthatnak be vásárlás során az azzal rendelkező vevők. Vásárlásösztönzés gyanánt ilyen kuponokat bocsátanak ki üzletláncok, nagy- és kiskereskedések és más forgalmazók, hogy termékeik iránt nagyobb kereslet keletkezzen. Ideális és viszonylag olcsó marketing eszköz. (Forrás: Wikipedia) Biztonsági elemeket szükségtelen alkalmazni, elegendő egy igényesen megnyomott 115-200 grammos fényes műnyomó. Ha sok kupont teszünk egybe, akkor az már kuponfüzet. Készülhet irkafűzött vagy perforált kivitelben sorszámozással vagy anélkül. Első oldalra vásárlást ösztönző szavakat, képeket szokás helyezni, a hátoldal tartalmazhatja a feltételeket egy színnel nyomva, lehetőleg még olvasható méretű betűkkel.

Levélpapír

A postai levélforgalom évről évre esik, a nyomtatott levél ezért mindinkább egyfajta unikális jelleget ölt. Pontos adataink nincsenek arra, hogy hány üzleti célú e-mailre jut egy postai levél, abban azonban biztosak vagyunk, hogy sokkal nagyobb figyelmet szentelünk egy postai levélnek, mint azelőtt. Mivel ezekre a levelekre asztali vagy nagyobb teljesítményű digitális nyomtatokkal még nyomtatunk, 90 grammos ofszet vagy kratív papírt javaslunk leginkább direkt színnel, vagy 4 színnel egy oldalon nyomva hőálló festékkel.

Szakmai partnerünk a BonexPress

Szólj hozzá!

Fehér csekk: dr. Éliás Jánossal

2012. december 17. 09:12 - pgo

Ez év novemberének végén jelentette be a Magyar Posta a fehér csekk, azaz a „Postai számlabefizetési megbízás” szolgáltatását. A csekk.blog.hu az új szolgáltatással kapcsolatban megkereste dr. Éliás Jánost, a Magyar Posta Zrt. pénzforgalmi termékmenedzsment igazgatóját.

Csekk.blog: A híradásokban sokat hallani a Magyar Posta új termékéről, az úgynevezett fehér csekkről. Milyen újdonságot jelent a sárga csekkhez képest az új átutalási megbízás?
dr. Éliás János: A fehér csekk szolgáltatás bevezetésével a Posta egy közvetlen szerződéses kapcsolaton alapuló gyorsabb, kényelmesebb, költséghatékonyabb szolgáltatást kíván partnerei részére biztosítani.

Tovább
Szólj hozzá!

Milyen papírra nyomtassunk?

2012. november 29. 22:43 - pgo

papertypes.jpgHányféle papír van forgalomban Magyarországon? Egészen pontosan: sok. Kell is, mert a különböző munkák más-más papírminőséget igényelnek. Mint ahogyan a Blikket nem nyomtatjuk kartonra, úgy az sem lenne szerencsés, ha egy névjegykártya hamar elhasználódna a vékony papír miatt. A funkció és az ár közösen határozza meg azt, hogy milyen papírra készül az adott nyomtatvány. (Ezen kívül még számolnunk kell a mérettel, a kiegészítő szolgáltatásokkal, a mennyiséggel is.) Vegyünk pár alapvető nyomdaipari terméket. Mire nyomtassunk?

Névjegykártya, cégkártya

A névkártya olyan nyomtatvány, ami hónapokig vagy akár évekig az üzletfelünknél marad. A kivitel tartóssága mellett ez lesz, ami azonosít minket, tehát a megjelenésére is gondot kell fordítanunk. Erre a célra 300 gramm-súlyú vagy annál vastagabb papírt válasszunk. Lehet matt vagy fényes műnyomó, kérhetjük fóliázással vagy ofszet lakkozással, ami megakadályozza a nyomat kopását. De az egyedi megjelenéshez számos kreatív papír közül választhatunk.

Ajándékutalvány, kupon

Ebben az esetben nem kell az elhasználódással számolni, viszont fontos szempont a nyomtatvány szép kivitelezése, és az, hogy tükrözze az utalvány vagy kupon értéket, amit képvisel. Ezen megfontolások miatt javasoljuk, hogy mázolt papírt (fényes műnyomót, matt vagy selyemfényű mázolt papírt) válasszunk. Nagy mennyiség és/vagy érték esetén gondoskodjunk a biztonsági elemekről, ami megakadályozza az illegális sokszorosítást. Ilyen lehet a formalakk, az UV formalakk vagy a sorszámozás.

Naptár

A naptár amellett, hogy használati értéke is nagy, egyfajta dekorációs funkciót tölt be a lakásokban, irodákban. Fali naptárakhoz 200 grammos fényes műnyomót ajánlunk, ami jól visszaadja a fotóinkat, karton hátlappal. Asztali naptárak esetében megelégedhetünk a 90 grammos ofszet papírral, amire jól tudunk jegyzetelni, a talphoz 300 grammos karton a jó választás.

Folytatjuk...

Nyomdai partnerünk a Bonex Press.

Szólj hozzá!

Semmi sallang

2012. szeptember 27. 12:18 - pgo

Szakmai partnerünk új weboldala

A nyáron elkészült szakmai partnerünk új weboldala. A szép nagy képek alá rendezték mindazt, amit ügyfélként keresünk vagy éppen elvárunk egy csomagolóanyagok és egyedi marketing nyomtatványok gyártásával is foglalkozó nyomdától. Semmi sallang, semmi mellébeszélés, rövid velős mondatok.

  • Különleges nyomdai megoldások
  • Termékcsomagolások, dobozok
  • Hatékonyan és gyorsan
  • Környezetbarát nyomtatás
  • Perszonalizálás
  • Grafika

Ha belepillantunk a témakörök mögé, ott sem fogunk csalódni. Lényegretörő, jól tagolt szöveg, ami nem a marketing-maszlaggal próbálja megetetni a látogatót, hanem éppen elegendő információt ad. Tudták, hogy kaparós
sorsjegyet is gyártanak?

És ami nagyon tetszett, hogy a termékcsoportok oldalain nem stockfotók fogadnak, hanem a cég korábbi munkái, minden menüpont alatt az odaillő. Aki nem hiszi, járjon utána: www.bonex-press.hu

Szólj hozzá!

Olvasnivaló: Betűanatómia

2012. szeptember 17. 21:42 - pgo

Bejegyzés alcíme...

A betűk kinéznek valahogy, van alakjuk, van színük. Írunk velük, nyomtatjuk és olvassuk őket. A munkánk és az életünk egy részét jelentik. Vannak betűk, amik szépek, tetszenek. Vannak olyanok, amik kevésbé. Egyes fajtájukat könnyebb olvasni, mások nem annyira, de jól mutatnak egy bolt bejárata felett. 

Az alábbi cikk a betű anatómiájával foglalkozik. Érdekes olvasnivaló. Ajánljuk.

Tovább a cikkhez >>

Szólj hozzá!
Címkék: dtp betűk