„Mire nyomtassunk?” mini-sorozatunk következő remekbeszabott darabjában a dosszié, kupon és a levélpapír anyagválasztásának dilemmája körül bolyongunk.
Dosszié, mappa
Lássuk, miért készítünk mappát? Legfőképpen, hogy tároljunk benne valamit. De annál is jobban azért, hogy a fontos iratainknak még nagyobb jelentőséget adjunk. Ha egy ilyen dosszié egy üzleti tárgyalás egyik szereplőjévé lesz, biztosak lehetünk benne, hogy míves kidolgozásával tulajdonosának malmára hajtja a vizet a tárgyalást követen is, mivel találkozásunk emlékét sokáig elevenen fogja felidézni üzleti partnerünkben. Ezért legyen tartós, legkevesebb 350 grammos, igényesen stancolt, esetleg fóliázott, formalakkos.
Kupon, kuponfüzet
A marketingben a kupon olyan jegy vagy dokumentum, amit árengedményként válthatnak be vásárlás során az azzal rendelkező vevők. Vásárlásösztönzés gyanánt ilyen kuponokat bocsátanak ki üzletláncok, nagy- és kiskereskedések és más forgalmazók, hogy termékeik iránt nagyobb kereslet keletkezzen. Ideális és viszonylag olcsó marketing eszköz. (Forrás: Wikipedia) Biztonsági elemeket szükségtelen alkalmazni, elegendő egy igényesen megnyomott 115-200 grammos fényes műnyomó. Ha sok kupont teszünk egybe, akkor az már kuponfüzet. Készülhet irkafűzött vagy perforált kivitelben sorszámozással vagy anélkül. Első oldalra vásárlást ösztönző szavakat, képeket szokás helyezni, a hátoldal tartalmazhatja a feltételeket egy színnel nyomva, lehetőleg még olvasható méretű betűkkel.
Levélpapír
A postai levélforgalom évről évre esik, a nyomtatott levél ezért mindinkább egyfajta unikális jelleget ölt. Pontos adataink nincsenek arra, hogy hány üzleti célú e-mailre jut egy postai levél, abban azonban biztosak vagyunk, hogy sokkal nagyobb figyelmet szentelünk egy postai levélnek, mint azelőtt. Mivel ezekre a levelekre asztali vagy nagyobb teljesítményű digitális nyomtatokkal még nyomtatunk, 90 grammos ofszet vagy kratív papírt javaslunk leginkább direkt színnel, vagy 4 színnel egy oldalon nyomva hőálló festékkel.
Szakmai partnerünk a BonexPress